Vertrouwenspersoon

BSM heeft, net als veel andere organisaties, de functie van vertrouwenspersoon. Eerste aanspreekpunt is Arno van Remortel, als pedagogisch adviseur verbonden aan BSM. Op Monique Lafleur, secretaris van het stichtingsbestuur, kan een beroep gedaan worden als Arno niet beschikbaar is of als de omstandigheden erom vragen, bijvoorbeeld als de aanvrager alleen met een vrouw de informatie wil delen. De vertrouwenspersoon wil een aanspreekpunt zijn voor de jeugdleden, hun ouders of voor de vrijwilligers van de vereniging. Het spreekt voor zich dat met de informatie die gedeeld wordt vertrouwelijk wordt omgegaan en dat vervolgstappen alleen in overleg met de betrokkene worden gezet.

Wat zijn de onderwerpen waarover je contact kunt opnemen met de vertrouwenspersoon?

Als er iets is binnen de vereniging waar je het niet mee eens bent dan is de voor de hand liggende weg om dat te bespreken met de betrokkenen en om samen naar een oplossing te zoeken. Er kunnen omstandigheden zijn die moeilijk bespreekbaar te maken zijn en die je toch wil delen in vertrouwen. Vaak zijn dat situaties waarin niet met respect met jou of met jouw kind is omgegaan. We hebben het dan over seksueel grensoverschrijdend gedrag, agressie, of andere vormen van het met voeten treden van de grenzen van de ander.

Wat doet de vertrouwenspersoon?

Een luisterend oor, samen zoeken naar oplossingen, overleggen of bemiddeling mogelijk is, waar nodig zorgen voor begeleiding richting hulpverlening en advisering over mogelijk te volgen procedures als dat gewenst is.

Contactgegevens vertrouwenspersoon

Monique Lafleur-Janssen (06-11359254 / moniquelafleurjanssen@gmail.com)