Lid worden bij Waterscouting Belletable-Stella Maris is heel simpel.

Als je bij ons langs komt om een middag mee te doen, dan kun je een inschijfformulier mee krijgen naar huis. Als je de middag leuk vond en nog een keer wilt komen, dan neem je het ingevulde inschrijfformulier mee. Je geeft het af aan de leiding en die zorgen dat het inschrijfformulier bij de secretaris terecht komt.

Je mag bij ons altijd 3x vrijblijvend een middag meedoen. Hierdoor weet je zeker dat je het super leuk gaat vinden!

Contributie

Als je het na 3x meedoen niet leuk vindt dan kost het je niks. Je betaald pas contributie als je lid bent. De contributie bij onze vereniging bedroeg in het seizoen 2019/2020:

• Welpen  €140,00
  • Zeeverkenners, Wilde Vaart en Loodsen €160,00

Heeft u moeite om dit bedrag te kunnen betalen? In de gemeente zijn enkele fondsen waar u aanspraak op kunt doen, zoals het Jeugdsportfonds. Deze fondsen zijn te vinden op de website jeugdfondsenvenlo.nl Ook is het mogelijk dit in termijnen te betalen.

Kosten kamp

De kampen staan financieel los van de contributie. Hierdoor moet je hier alleen voor betalen als je hieraan deelneemt.  Kampen voor de welpen zijn over het algemeen goedkoper dan de kampen van oudere groepen. Ze gaan namelijk minder lang weg.

Voordelen lidmaatschap

Voordelen lidmaatschap Waterscouting Belletable-Stella Maris
Naast de leuke middagen, leren hoe je moet varen op een boot en vriendjes en vriendinnetjes maken zijn er nog meer voordelen van lid zijn bij de waterscouting.

• Leren hoe je moet roeien.
  • Je kunt zelfstandig gaan zeilen.
  • Je leert omgaan met het zakmes, hoe je kampvuur moet maken en hoe je kunt overleven in de natuur.
  • Je gaat zelf je eigen boot schilderen.
  • Kamp: Je kunt meerdere keren per jaar op kamp gaan met je vrienden en vriendinnen van de waterscouting.
  • Zelfstandig varen: Als je het roei-insige of het zeil-insigne hebt gehaald, dan mag je alleen of met vriendjes met de boot gaan varen. Ook door de weeks.
  • En nog veel meer…

Op het moment dat je lid bent van Waterscouting Belletable-Stella Maris, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.

Als lid van Scouting Nederland:

• beleef je uitdagende activiteiten!
  • ontmoet je nieuwe vrienden!
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!
  • leer je je eigen grenzen ontdekken!
  • ontvang je een Scoutcard!
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS.
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!