Sleutel lenen?

Als je op andere dagen wil komen varen dan de zaterdagmiddag dan kun je de sleutel komen halen bij een van onze sleuteladressen. Met deze sleutel kun je het gebouw in, met je eigen bakssleutel kun je bij de materialen komen die je nodig hebt om te varen (dollen, fok etc.). Om de sleutel te ontvangen moet je je persoonlijke scoutcard laten zien. Deze moet je zelf downloaden via scouting online (SOL).

De sleutels kun je halen bij:

• Jachthaven WSV de Maas
  • Fam. Kerren

Scoutcard downloaden

Om je Scoutcard te downloaden, ga je naar Scouts Online (http://sol.scouting.nl/) en log je in. Let op: dit is een ander account dan het account van deze site. Vervolgens klik je links bovenin op ‘Mijn Scouting’ en vervolgens op ‘Mijn basisgegevens’. Klik rechts onderin op ‘Download Scoutcard’ en dan opent zich een PDF met jouw Scoutcard. Ten slotte kun je jouw Scoutcard printen.

Mocht je deze omschrijving niet begrijpen, download dan hier de handleiding met foto’s.

Extra voordelen

• Op vertoon van je Scoutcard krijg je korting bij het kopen van een geselecteerd aantal artikelen in de ScoutShop. Check voor de nieuwste aanbiedingen www.scoutshop.nl.
  • Je kunt kamperen op de ruim twintig Labelterreinen van Scouting Nederland. Kijk voor meer informatie op www.labelterreinen.nl.
  • Je krijgt met je Scoutcard regelmatig korting op verblijfskosten wanneer je kampeert op Scoutingterreinen in het buitenland.
  • Je kunt voor jezelf en je familie met aantrekkelijke korting verzekeringen afsluiten.
  • Je kunt deelnemen aan (inter)nationale Scoutingevenementen.
  • Je kunt de Scoutcard gebruiken om je te identificeren als scout. Op de Scoutcard staat in het Engels aangegeven dat je lid bent van Scouting Nederland en ook van de wereldorganisaties WOSM en WAGGGS. Zorg dat jij je Scoutcard altijd bij je hebt als je op reis gaat, want je weet nooit wanneer je hem nodig hebt!

Naast je Scoutcard biedt het lidmaatschap van Scouting Nederland je nog meer voordelen. Lees erover op de pagina lidmaatschapsinformatie van scoutingNL.