Vrijwilliger worden

De vereniging is de afgelopen jaren flink gegroeid waardoor we tegen de grenzen van onze leiding aanlopen. Hierdoor zijn we op zoek naar nog meer leidinggevenden (17+) die zich met de kinderen bezig houden. We willen uiteraard altijd een supergoed programma kunnen draaien voor de jeugd. Op 26 mei geven we je een kijkje in de keuken tijdens de open dag voor vrijwilligers. Meer weten? Het programma staat onderaan de ze pagina beschreven.

Denk met ons mee, help ons en de jeugd om deze mooie vereniging gezond te houden. Ben of ken je iemand die het leuk vindt om:

• Met kinderen te werken (8-18 jaar).
  • Op en rond het water bezig te zijn.
  • In een gezellig team te werken.
  •  Activiteiten mee te organiseren.
  • Op zaterdagmiddag mee te draaien
  • Te leren varen of je CV een boost te geven.

Neem dan contact op via het contactformulier. Ken je de vereniging nog niet goed? Kijk dan eens verder op de site, dan weet je wat we doen. Maar liever vertellen we het uiteraard zelf. Benieuwd naar alle vacatures? Download onze vacaturekrant voor vrijwilligers.

Met wie werk je samen?

De drie verschillende stafteams bestaan uit enthousiaste vrijwilligers die van een gezellige derde helft houden. Daardoor is het vaak ook op zaterdagavond nog erg gezellig. We hebben dertien stafleden en zestien ondersteunende vrijwilligers. De een heeft een scoutingachtergrond, de ander is bij de vereniging gekomen door een van de gezellige feesten en is daarna blijven hangen.

Let op: Kennis over varen/boten is niet noodzakelijk. Al onze leden zijn ooit begonnen zonder kennis over varen en boten. Voor leiding zijn er evenals voor de jeugd mogelijkheden om zich te ontwikkelen op het gebied van motorboot varen, zeilen en roeien.

Lees snel verder onder de video en ontdek alle voordelen van vrijwilliger zijn bij onze vereniging!

Voordelen voor een vrijwilliger:

• Leren hoe je moet zeilen, roeien en motorboot varen. Als je voldoende niveau hebt gekregen kun je zelfs officiële instructeurspapieren krijgen waar je op andere plekken zeilinstructie kan geven.
  • Gezellige leiding: De leiders bij B.S.M. blijven graag nadat de jeugd is vertrokken nog even hangen om gezellig na te praten eventueel onder het genot van een frikandel speciaal en een Limburgs pilske. Eventueel samen met de Loodsen wordt de middag nog uitvoerig nabesproken en worden utopische scenario’s geschetst. Oplossingen voor de meest uitdagende problemen worden zo gevonden evenals die voor de wat minder ingewikkelde problemen.
  • Verscheidene opleidingsmogelijkheden. Het deelnemen aan een basistraining die verzorgd wordt door admiraliteit 13 wordt van ieder staflid verwacht. Daarnaast wordt door hen ook zo nu en dan een kamptraining verzorgd. Zoals eerder genoemd: leren varen!
  • Enthousiaste jeugd: De zeeverkenners en welpen zijn stuk voor stuk enthousiaste jongens en meiden die graag op en rond het water actief zijn. Als leider is het een privilege hieraan te mogen bijdragen

Benieuwd naar alle vacatures? Download onze vacaturekrant voor vrijwilligers.

Interesse? Neem dan contact op via het contactformulier.