Kabelgat

Het kabelgat is onze technische dienst. Ze klussen aan boten, het materiaal, het gebouw en helpen met hand en spandiensten. Naast het klussen proberen sommige van het ook het varen onder de knie te krijgen zodat ze zelfstandig het water op kunnen.

Kom jij ons enthousiaste klusteam versterken

Heb je twee rechterhanden, ben je een handige Harrie of heb je een technische knobbel? Dan hebben wij een unieke kans voor je! Klussen aan boten, gebouwen, groen onderhoud en nog veel meer! De afgelopen jaren is onze vereniging flink gegroeid, we zijn in de periode vanaf 2010 van 40 naar 65 jeugdleden gegaan, hierdoor kunnen wij extra handjes goed gebruiken en hebben wij meer te klussen aan de boten en onze ruimtes. Ons doel is om alles in een goede staat van onderhoud te brengen en te houden zodat de kinderen een geweldige tijd kunnen beleven. Daar wil jij toch ook je steentje aan bijdragen?

Neem dan contact op met waterscoutingvenlo@scoutnet.nl via het contactformulier. Ken je de vereniging nog niet goed? Kijk dan eens verder op de site, dan weet je wat we doen. Maar liever vertellen we het uiteraard zelf.

Met wie werk je samen?

Naast het klusteam van 8 personen (bij ons ook wel het Kabelgat genoemd) hebben we nog drie verschillende stafteams die bestaan uit enthousiaste vrijwilligers die ook van een gezellige derde helft houden. Daardoor is het vaak ook op zaterdagavond nog erg gezellig. We hebben 15 stafleden en 13 ondersteunende vrijwilligers. De een heeft een scoutingachtergrond, de ander is ouder van een van de kids en weer een ander is bij de vereniging gekomen door een van de gezellige feesten en is daarna blijven hangen.

Let op: Kennis over varen/boten is niet noodzakelijk. Al onze leden zijn ooit begonnen zonder kennis over varen en boten. We bieden je en de rest van de leiding de mogelijkheid om te leren varen met motorboot, zeilboot en roeiboot.

Ben of ken je iemand die het leuk vindt om:

·         Te klussen en/of hobbyen

·         In een gezellig team te werken.

·         Op zaterdagmiddag mee te draaien.

·         Ben je handig met gereedschap?

·        Wil je iets voor jeugd en de maatschappij betekenen?

·         Eventueel te leren varen of je CV een boost te geven.