Uniform

Belletable – Stella Maris heeft net als elke andere (water)-scoutinggroep een uniform. In januari 2008 is besloten definitief af te stappen van de ouderwetse blauwe bloes en is gekozen voor een nieuw ontwerp dat meer bij de huidige tijd past.

Het uniform laat zien dat je bij Scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Een variant voor de jongsten (Welpen) en een voor de overigen (Zeeverkenners, Wilde Vaart en Staf). De variant van de zeewelpen onderscheidt zich door de lichtblauwe kleur  van de zeeverkenners, wilde vaart, loodsen en staf die een navy blue t-shirt en trui hebben. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, het kamp en jaarlijkse groepsactiviteiten doe je als lid van Scouting je uniform aan.