Voordelen lidmaatschap

Als je lid van scouting kun je:

Voordelen lidmaatschap Waterscouting Belletable-Stella Maris
Naast de leuke middagen, leren hoe je moet varen op een boot en vriendjes en vriendinnetjes maken zijn er nog meer voordelen van lid zijn bij de waterscouting.

• Leren hoe je moet roeien.
  • Je kunt zelfstandig gaan zeilen.
  • Je leert omgaan met het zakmes, hoe je kampvuur moet maken en hoe je kunt overleven in de natuur.
  • Je gaat zelf je eigen boot schilderen.
  • Kamp: Je kunt meerdere keren per jaar op kamp gaan met je vrienden en vriendinnen van de waterscouting.
  • Zelfstandig varen: Als je het roei-insige of het zeil-insigne hebt gehaald, dan mag je alleen of met vriendjes met de boot gaan varen. Ook door de weeks.
  • En nog veel meer…

Op het moment dat je lid bent van Waterscouting Belletable-Stella Maris, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.

Als lid van Scouting Nederland:

• beleef je uitdagende activiteiten!
  • ontmoet je nieuwe vrienden!
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!
  • leer je je eigen grenzen ontdekken!
  • ontvang je een Scoutcard!
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS.
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!