Ledenadministratie

Scouts Online, of kortweg SOL, is het systeem waarmee Scouting Nederland, zo ook BSM, de ledengegevens bijhoudt. Op deze pagina kun je lezen hoe je je kunt aanmelden voor Scouts Online en hoe je onjuiste gegevens kunt wijzigen.

Aanmelden voor Scouts Online

De eerste keer dat je gebruik maakt van Scouts Online, zul je je als gebruiker moeten aanmelden. Dit gaat als volgt:

• Ga naar http://sol.scouting.nl
  • Klik op ‘login’
  • Klik op ‘inlogaccount aanvragen’
  • Volg hierna de stappen zoals die op het scherm te zien zijn
  • * Het e-mailadres moet gelijk zijn aan het e-mailadres wat al in de administratie aanwezig is. Dit is het correspondentieadres.
  • Kies een gebruikersnaam en wachtwoord die gemakkelijk kunt onthouden.
  • Nadat alle stappen doorlopen zijn krijg je op het opgegeven e-mailadres een e-mail met een activeringslink. Ontvang je geen mail, check dan je SPAM-box.
  • Na activering is je account klaar voor gebruik.

Inloggen in Scouts Online

• Zorg dat je je inloggegevens bij de hand hebt (heb je deze niet? Dan moet je je nog even aanmelden)
  • Ga naar http://sol.scouting.nl
  • Klik op ‘login’
  • Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Log in’
  • Je bent nu ingelogd en bevindt je in het beginscherm van Scouts Online

Gegevens wijzigen in Scouts Online

• Log in op Scouts Online
  • Klik in het ‘Mijn scouting’ op ‘mijn basisgegevens’
  • Wijzig je gegevens en klik op ‘Wijzigingen opslaan’
  • Je krijgt via e-mail een bevestiging. De gegevensbeheerder van je speltak krijgt deze ook
  • Klik hierna nog op ‘aanvullende gegevens’ om de ook bij onze andere gegevens te controleren.
  • Klik vervolgens weer op ‘wijzigingen opslaan.’

Veel gestelde vragen (FAQ)

Ik kan mijn geboortedatum niet wijzigen. Klopt dit?

Ja. Door een beperking in Scouts Online is de geboortedatum alleen te wijzigen door de gegevensbeheerder van de hele groep. Klopt je geboortedatum niet? Stuur dan een mail via het contactformulier naar de secretaris.

Ik kan geen account aanmaken. Hoe kan dit?

Vul hier exact de gegevens in zoals ze op het inschrijfformulier zijn ingevuld. Vergeten? Mail de secretaris via het contactformulier.