Welpen

Dolfijnen & ZeeLeeuwen

Als je 8 jaar bent en je zwemdiploma hebt kun je bij de waterscouting komen. Iedere zaterdag van 2 tot 6 uur gonst het van de activiteiten in de jachthaven van Venlo-Blerick. De welpengroep is opgesplitst in twee groepen: Dolfijnen en ZeeLeeuwen. Ze hebben dezelfde leiding dus ken je ze allemaal! Om de week draaien ze samen programma. Eén week draaien alle Welpen samen een opkomst, een week later draaien de Dolfijnen en ZeeLeeuwen apart. Ze gaan met zijn allen samen op kamp!

Kinderen van 8 t/m 10 jaar zitten bij de Dolfijnen, hier zeilen ze veel in oppi’s en leer je de basis van het varen. Als je 11 bent of als heel lang bij de Dolfijnen zit (en dus al heel goed kunt zeilen) ga je naar de ZeeLeeuwen.

Onze jongste leden zitten bij de Dolfijnen
Als je bij de scouting komt dan ga je waarschijnlijk naar de Dolfijnen, Dit zijn kinderen van 8 tot 11 jaar. Ze leren alle basiszaken van de waterscouting. Zeilen in een oppi dat doen ze het meest. Uiteraard onder begeleiding van minstens één motorboot voor de veiligheid. Naast het varen in een oppi gaan ze ook wel eens met de motorboot, zeilboot of roeiboot het water op. Ook kun je insignes voor het zakmes en knopen halen. Supercool! Bij de Dolfijnenkrijg je een reddingsvest van de vereniging. Ze gaan drie keer per jaar op kamp: 2 nacht in de herfst en in de lente en 4 nachten in de zomer. Zit je al lang bij de Dolfijnen(of ben je 11 jaar) en heb je dus de basis van de waterscouting onder de knie dan ga je naar de ZeeLeeuwen. Ze hebben dezelfde leiding als de Dolfijnen!

Zeeleeuwen

Kun je een beetje varen dan ga je naar de ZeeLeeuwen.
Zit je al lang bij de Dolfijnen (of ben je 11 jaar) en heb je dus de basis van de waterscouting onder de knie dan ga je naar de ZeeLeeuwen. Ze hebben dezelfde leiding als de Dolfijnen! Het zijn kinderen van 11 tot 12 jaar, plus kinderen die al zoveel weten dat ze de Dolfijnen ontgroeid zijn.

Ze leren zelfstandig varen met een roeiboot en mogen deze ook zelf schilderen in de winter! Je gaat dus heel veel varen in een lelievlet om het roeien en zeilen te leren. Als je het roeiinsigne en zeilinsigne hebt gehaald dan mag je zelf met je vrienden gaan varen in de haven. Ook als er geen scouting is!
Ook kun je een insigne om kampvuur te maken halen. Supertof! Bij de Dolfijnen krijg je een reddingsvest van de vereniging. Ze gaan drie keer per jaar op kamp: 2 nacht in de herfst en in de lente en 4 nachten in de zomer. Dit doen ze samen met de Dolfijnen